Виховна робота

Свято здоров’я
Мета: виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, розвивати здібність до самоаналізу та спостереження.
Наш девіз:
Твоє здоров’я у твоїх руках,
Тож бережи його щоднини.
Наочність: слайди лікарських рослин.
      Ведучий 1. Третє століття – це вік наукового й технічного прогресу, коли без знань не обійтись жодному з нас. Та й кожен повинен досягти своїх вершин у житті. А це не завжди легко й просто, тому що вершин досягають, доклавши значних зусиль.
      Ведучий 2. Отже, треба мати силу й міцну волю, а це доступно лише тим, котрі здорові фізично й духовно. Адже недарма в народі кажуть, що в здоровому тілі – здоровий дух.
Учень 1. 
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини.
Учень 2.
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача,
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Учень 3.
Хто здоровий, не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Учень 4.
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
      Ведучий 1. Коли людина здорова, то не дбає про здоров’я. Але пам’ятайте, що здоров’я, потребує турботи повсякчас. І як сказав Порфирій Іванов: «Своє здоров’я треба заслужити, матінка природа нам дає здоров’я скупо і тільки по заслугам.» Він вважає, що причина всіх хвороб у самій людині. Ведіть здоровий спосіб життя, загартовуйте свій організм, займайтеся спортом і відчуєте себе здоровими і щасливими.
      Ведучий 2. Жодні успіхи не мають сенсу, якщо вони пов’язані із втратою здоров’я. Пам’ятайте:  саме по собі здоров’я не існує, воно потребує турботи. Твоє здоров’я – в твоїх руках, то ж бережи його щоднини!
      Ведучий 1. Сьогодні ми зібралися на свято здоров’я, щоб дізнатися більше про себе, щоб позмагатися у силі, спритності та винахідливості і просто відпочити.
Конкурс «Здоров’я»
В конкурсі беруть участь два учасники.
Умови проведення конкурсу: учасники стають в ряд, ведуча знаходиться від них на значній відстані. Кожен учасник має по черзі сказати слово, яке має відношення до здоров’я,  ведучій і ступити крок в її напрямку. Той, хто не може сказати слово, вибуває з гри. Перемагає учасник, який першим наблизиться до ведучої.
Конкурс «Швидке око»
На 30-40 секунд вивішуємо плакат з переліком лікарських рослин; квітів. Учасники, прочитавши плакат, повинні швидко у тому ж порядку записати ці назви на аркуші паперу.
Квіти
1. Гвоздика
2. Троянда
3. Фіалка
4. Хризантема
5. Нагідки
6. Тюльпан
7.  Нарцис
8. Ромашка
9. Гіацинт
10. Крокус
Конкурс «Назви лікарські рослини»
На плакаті малюнки 10 лікарських рослин. Потрібно правильно їх назвати.
Конкурс «Силачі»
В конкурсі беруть участь два учні.
Реквізит: декілька пір’їнок. 
Умови проведення конкурсу: із присутніх вибираємо бажаючих, даємо їм пір’їнки та пропонуємо  дмухати на них. Чия пір’їнка найдовше протримається в повітрі – той переможець.
Вікторина.
Дати відповіді на запитання.
1.     Яку хворобу викликає покоління? (Рак легенів)
2.     Який радіоактивний елемент був знайдений у тютюновому димі? (Полоній)
3.     Що станеться з горобцем, якщо до нього доторкнутися паличкою, змоченою в нікотині? (Помре)
4.     З чого видобувають йод? (З морських водоростей)
5.     Які зуби виростають останніми? (Зуби мудрості)
6.     З чого видобувають риб’ячий жир? (З печінки тріски)
7.     Чому йодом змазують лише краї рани, а не всю рану? (На пошкодженій тканині  йод викликає опіки)
8.     Нормальна t0 тіла 36,50 за Цельсієм. Якою буде t0 тіла людини в тропіках, на полюсі? (Однакова в будь-якій точці землі)
9.     Як часто проводяться олімпійські ігри? (1 раз на 4 роки)
10.                       Скільки гравців у футбольній команді? (11)
11.                       Скільки гравців у баскетбольній команді? (5)
12.                       Які види ковзанів ви знаєте? (Хокейні, фігурні, бігові)
13.                       Що таке марафонський біг? (Біг на дистанції 42 км 195 м)
14.                       Скільки білих фігур у шахах? (16)
15.                       У назвах яких ліків зустрічаються назви нот? Які це ноти? (Амідопірин,  синтоміцин, сульфадимезин)
Конкурс «Аукціон безалкогольних напоїв» (аукціон мінеральних вод).
2 учасники: назвати мінеральні води по черзі.
Хто назве більше, той переможець. Назва – крок.
Вправа мозковий штурм «Дерево життя.»
Здоров’ю людини
Сприяє:                                                                                     Заважає:
Здоровий спосіб життя,                          Погані звички, переїдання,       
Раціональне харчування,                       погана екологія,
рух, спорт, загартовування,                     неврівноваженість,
режим праці й відпочинку,                      шкідливі звички, заздрість 
здоровий сон, емоційна рівновага
Мудреці зі Сходу
      1-ий мудрець. Послухайте притчу про мандрівників.
   Одного разу мандрівники влаштувалися на нічліг на усипаному галькою морському березі. Раптом з неба ударив стовп світла. Мандрівники зметикували, що почують божественне одкровення, і приготувалися чекати. Через деякий час з неба пролунав голос. Невідомий звернувся до мандрівників: «Наберіть гальки і покладіть в сумки. На ранок відправляйтеся в дорогу. Йдіть весь день. Увечері ви радітимете  і сумуватимете одночасно.» Після цього і світло, і голос зникли.
   Мандрівники були розчаровані. Вони чекали важливого одкровення, вселенської правди, яка  зробила б їх багатими і знаменитими, а натомість отримали завдання, сенсу якого не розуміли. Проте, згадуючи, про небесне сяйво, вони про всяк випадок з бурчанням покидали в сумки декілька дрібних камінчиків.
   Мандрівники провели в дорозі весь наступний день. Увечері, укладаючись спати, вони заглянули в свої сумки. Замість гальки в них лежали діаманти. Спочатку мандрівників охопила радість: вони володарі діамантів! А через мить – смуток: діамантів було так мало.
      1-ий учень. Думаю, основною думкою притчі є та, що ми не завжди беремо те, що нам пропонують ( в даному випадку – знання у вигляді гальки), а потім про це шкодуємо, але вже пізно.
      2-ий мудрець. Послухайте притчу «Чи порожня посудина?»
   Вчитель покликав учнів , показати їм порожню посудину і запитав: «Чи порожня ця посудина?» Учні впевнено відповідали, що порожня.
   Тоді вчитель помістив в неї великі камені  із запитав: «А зараз чи порожня посудина?» Учні впевнено відповідали, що тепер посудина повна.
   Тоді вчитель засипав в проміжки дрібні камені і запитав: «А зараз чи порожня посудина?» Учні невпевнено  визнали, що тепер вона повна.
   Тоді вчитель засипав в посудину пісок і запитав, чи повна тепер посудина. Учні розгублено  мовчали.
   Вчитель залив воду в посудину і ще раз запитав, чи повна посудина. Учні не знали, що відповісти.
      2-ий учень. Я вважаю, що основна думка в тому, що ми не можемо з упевненістю сказати, який об’єм наших знань з будь-якого питання і чи є межа отримання нових знань.
      3-ій мудрець. Послухайте притчу про Піфагора і учня.
   Одного разу до Піфагора прийшов учень і застав свого вчителя в глибокій задумі. Учень поцікавився, про що роздумує вчитель. І Піфагор відповів, що він думає про те, як багато він ще не знає. Учень був збентежений цією відповіддю, оскільки поважав учителя як мудреця. Тоді учень запитав, чому вчитель так думає про себе.
    Піфагор у відповідь намалював два кола: велике і маленьке. Вказавши на маленьке, він сказав учневі: «Усередині кола – твоє знання про світ, і твоя межа зіткнення з непізнаним не така вже й велика».
    Потім Піфагор вказав на велике коло і сказав: «А це коло моїх знань і моя межа зіткнення з непізнаним. Чим більше я знаю , тим більше розумію, що багато що мені невідомо».
    3-ій учень. Я вважаю, що основна думка цієї притчі така: чим більше знаєш, тим більше усвідомлюєш, що потрібно знати ще більше, що меж знання не існує.
 4-ий мудрець. Послухайте ще одну притчу, про сад каменів. У Японії є Сад каменів, в якому 15 каменів, розташованих купками (по 3 камені в кожній).
     З будь-якої точки саду видно тільки 14 каменів. П’ятнадцятий прихований від глядача.
    Щоб полічити й побачити всі камені, необхідно ходити по саду й міняти точку зору.
    4-ий учень. Я вважаю, що основна думка притчі в тому, що ми знаємо багато чого, ми впевнені в своїх знаннях і переконаннях, але повинні підходити до кожного питання з різних позицій.

Узагальнення виховної години.
Побажання учнів один одному стосовно здоровя.


Виховна година

Шкідливі звички

Мета заходу: формування в учнів правильного уявлення про здоров’я, здоровий спосіб життя; виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я, здоров’я оточуючих; пропаганда здорового способу життя; профілактика паління, пияцтва, наркоманії.
Методи і види роботи: лекція з елементами бесіди та гри.
Обладнання: аудіозаписи, плакати «Ми за здоровий спосіб життя»відеофільм про куріння, алкоголь та енергетичні напої.
Тютюн приносить шкоду тілу,
руйнує розум, отупляє цілі нації.
О. де Бальзак
Алкоголизм — это порождение варварства — мёртвой хваткой держит человечество со времен седой и дикой старины и собирает с него чудовищную дань, пожирая молодость, подрывая силы, подавляя энергию, губя лучший цвет рода людского.
Д. Лондон
Перебіг заходу
І. Організаційний момент
1. Привітання вчителя
2. Повідомлення теми і мети
Про шкоду паління та алкоголю говорять багато. Проте неспокій учених і лікарів, викликаний поширенням цих згубних звичок, росте, оскільки поки що значне число людей не вважають їх за шкідливі для здоров’я. Отже, тема нашої виховної години — «Шкода паління та алкоголізму для здоров’я людини».
ІІ. Основна частина
1. Бесіда (актуалізація попередніх знань)
Зверніть, будь ласка, увагу на вислови, які записані на дошці.
«Люди впускають ворога в свої вуста, і він викрадає їх мозок»,— говорив великий Шекспір про спирт і тютюновий дим.
Пияцтво — є вправляння в безумстві. (Піфагор)
Сп’яніння — є добровільне божевілля людини. (Арістотель)
Вино мстить п’яниці. (Леонардо да Вінчі)
Від вина гине краса, вином скорочується молодість. (Горацій)
Про що йде мова в них?
Що засуджується?
Як ці вислови пов’язані з нашим заняттям?
Чому люди починають палити та пити?
З чого починаються пияцтво та тютюнопаління?
Результати досліджень свідчать про те, що багато людей набули цих звичок у підлітковому віці. Тиск з боку товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукають багатьох підлітків  до паління та вживання спиртних напоїв. Ці згубні звички важко перебороти, оскільки тютюновий дим містить нікотин, який спричиняє наркотичну залежність у людини, що палить, а алкоголь — ефірні олії.
А що таке звичка?
Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо, в неї виникає бажання або необхідність робити їх знову — це і є звичка. Інакше кажучи, звичка — це форма поведінки людини, яка виявляється у схильності робити ті чи інші дії, що закріпилися внаслідок багаторазового повторення їх.
Звичка є важливим аспектом життя людини. Для здоров’я людини, її способу життя звички можуть бути корисними і шкідливими. Корисні звички підвищують працездатність, сприяють фізичному і психічному розвитку особистості, зумовлюють її активне довголіття.
2. Повідомлення учнів
Частина 1
1-й учень. Паління — це найшкідливіше заняття, яке не можна кинути без зусиль. Це справжня наркоманія, і тим більше небезпечна, що багато хто не сприймає цю проблему серйозно.
Нікотин — одна з найнебезпечніших отрут рослинного походження. Птахи (горобці, голуби) гинуть, якщо до їх дзьоба всього лише піднести скляну паличку, змочену нікотином. Кролик гине від 1/4 краплі нікотину, собака — від 1/2 краплі. Для людини смертельна доза нікотину складає від 50 до 100 міліграмів, або 2–3 краплі.
Саме така доза надходить щодня в кров після викурювання 20–25 сигарет (в одній сигареті міститься приблизно 6–8 міліграмів нікотину, з яких 3–4 міліграми потрапляють у кров).
Курець гине тому, що доза вводиться поступово, не в один прийом. До того ж, частину нікотину нейтралізує формальдегід — інша отрута, що міститься в тютюні. Протягом 30 років такий курець викурює приблизно 20 000 сигарет, або 160 кг тютюну, поглинаючи в середньому 800 грамів нікотину. Систематичне поглинання невеликих, несмертельних доз нікотину викликає звичку, пристрасть до паління.
Нікотин включається в процеси обміну, що відбуваються в організмі людини, і стає необхідним.
2-й учень. Проте якщо некурець в один прийом отримає значну дозу нікотину, може наступити смерть. Такі випадки спостерігалися в різних країнах. Ученим-фармокологом Н. П. Крафковим описано смерть молодої людини після того, як вона вперше в житті викурила велику сигару.
У Франції, в Ніцці, у результаті конкурсу «Хто більше викурить» двоє «переможців», викуривши по 60 сигарет, померли, а інші учасники з важким отруєнням потрапили до лікарні.
В Англії зареєстрований випадок, коли 40-літній чоловік, що вже давно палить, уночі під час важкої роботи, викурив 14 сигар і 40 сигарет. Вранці йому зробилося погано, і незважаючи на надану медичну допомогу він помер.
У літературі описаний випадок, коли в кімнату, де лежав тютюн у тюках, поклали спати дівчинку і вона через декілька годин померла.
3-й учень. Діти, що живуть у накурених приміщеннях, частіше і більш страждають захворюваннями органів дихання. У дітей батьків, що палять, протягом першого року життя збільшується частота бронхітів і пневмонії, підвищується ризик розвитку серйозних захворювань. Тютюновий дим затримує сонячні ультрафіолетові промені, які важливі для зростаючої дитини, впливає на обмін речовин, погіршує засвоєння цукру і руйнує вітамін С, необхідний дитині в період зростання. В віці 5–9 років у дитини порушується функція легенів. Унаслідок цього відбувається зниження здатності виконувати фізичну діяльність, що вимагає витривалості і напруги. Обстеживши понад 2 тис. дітей, що проживають у 1820 сім’ях, професор С. М. Гавалов виявив, що в сім’ях, де палять, у дітей, особливо в ранньому віці, спостерігаються часті гострі пневмонії і гострі респіраторні захворювання. У сім’ях, де не було тих, що палять, діти були практично здорові.
У дітей, матері яких палили під час вагітності, є схильність до припадків. Вони значно частіше захворюють на епілепсію. Діти, що народилися від матерів, що палять, відстають від своїх однолітків у розумовому розвитку. Так, учені В. Гібал і Х. Блюмберг  після обстеження 17 тисяч таких дітей виявили в них відставання у навчанні, а також у зростанні.
Помітно зросла кількість алергічних захворювань. Ученими встановлено, що алергизувальні дію мають нікотин і сухі частинки тютюнового диму. Вони сприяють розвитку багатьох алергічних захворювань у дітей, і чим менше дитина, тим більшу шкоду заподіює її організму тютюновий дим.
4-й учень. Паління підлітків насамперед позначається на нервовій і серцево-судинній системах. У 12–15 років вони вже скаржаться на необхідність відпочинку в разі фізичних навантажень. У результаті багаторічних спостережень французький доктор Декалзне ще 100 років тому прийшов до переконання, що навіть незначне паління викликає в дітей недокрів’я, розлад травлення.
Паління впливає на успішність школяра. Число не-
успіш­них зростає в тих класах, де більше учнів палять.
Паління школярів уповільнює їх фізичний і психічний розвиток. Стан здоров’я, підірваний палінням, не дозволяє вибрати рід занять до душі, добитися успіху (наприклад, хлопцям стати льотчиками, спортсменами, дівчатам — балеринами, співачками і т. ін.)
Особливо шкідливий нікотин вагітним, тому що це приводить до народження слабких, з низькою вагою дітей, і жінкам, що годують, - підвищується захворюваність і смертність дітей у перші роки життя. Після викуреною вагітною жінкою сигарети, наступає спазм кровоносних посудин плаценти, і плід перебуває в стані легкого кисневого голодування кілька хвилин! При регулярному палінні під час вагітності плід перебуває в стані хронічної кисневої недостатності практично постійно. Наслідок цього - затримка внутрішньоутробного розвитку плода. Куряща вагітна піддає себе підвищеному ризику можливого викидня, народження мертвої дитини або дитини з низькою масою тіла.
Перегляд відео про куріння.
У багатьох країнах світу вирішили не обмежуватися розмовами... Останні роки подекуди навіть почали вводити проти любителів тютюну тій країні, яка проголосила свободу як головну цінність людства — США. Штраф до 3000 дол. чекає кожного, хто надумається закурити в Нью-йоркському ресторані з кількістю місць більше 35...
 В Італії останнім часом взагалі кинули палити в суспільних місцях, включаючи ресторани, бари, музеї, не говорячи вже про банки і офісні приміщення. Бояться. Ще б, адже з порушників там стягується штраф до 125 долл.!
 В Англії на гроші, які як штраф платить порушник законодавства, можна запросто купити уживаний автомобіль.
 У Франції за куріння в ресторанах, кафе і на перонах з недавніх пір доводиться платити настільки ж великі штрафи.
 В Данії астрономічно виросли ціни на цигарки.
 У Сінгапурі палити на вулицях дозволено, а струшувати попіл ні... Тому, хто впустить коробку з-під цигарок, загрожує штраф в 625 дол.
 В Токіо з 2002 р. заборонено палити у всіх суспільних місцях під загрозою величезного штрафу...

Висновки
Паління і школяр несумісні. Шкільні роки — це роки зростання як фізичного, так і розумового. Організму потрібно багато сил, щоб справитися зі всіма навантаженнями. Як відомо, навики, звички, засвоєні в шкільному віці, найміцніші. Це стосується не тільки корисних, але і шкідливих звичок. Чим раніше діти, підлітки, хлопці, дівчата познайомляться з палінням і почнуть палити, тим швидше звикнуть до нього, і надалі відмовитися від паління буде дуже важко.
Учитель. Шкода тютюну доведена, багато людей кинули палити, йде боротьба проти пасивного паління. Прихильники ж тютюну часто посилаються на те, що багато видатних людей, наприклад, Дарвін, Ньютон, О. М. Горький, композитор С. В. Рахманінов і навіть учений-терапевт С. П. Боткін — палили. Значить, паління не заважало їм досягти успіхів? Хочу привести тут деякі вислови відомих діячів культури і науки. Письменник О. Дюма-молодший: «...я відклав свою сигарету і присягнувся, що ніколи не палитиму. Цю клятву я твердо стримав і цілком переконаний, що тютюн шкодить мозку так само ясно, як і алкоголь». Л. М. Толстой, кинувши палити, сказав так: «я став іншою людиною. Просиджую по п’ять годин підряд за роботою, встаю абсолютно свіжим, а раніше, коли палив, відчував утому, запаморочення, нудоту, туман у голові». Великий лікар С. П. Боткін був заядлим курцем. Вмираючи, ще порівняно не старим (57 років), він сказав: «Якби я не палив, то прожив би на 10–15 років більше». Скільки ще він зробив би для науки, для порятунку людей, але, на жаль, не зумів позбавитися від своєї згубної звички, не зміг урятувати себе.
-     А які заходи по боротьбі з палінням застосовувалися в нашій країні за останні роки?
Частина 2
1-й учень. До шкідливих звичок окрім паління відноситься ще згубніша — споживання алкоголю. На жаль, у житті вони дуже часто поєднуються одна з одною. Так, серед непитущого населення курців 40 %, серед тих, що зловживають алкоголем, — уже 98 %.
Пияцтво «запалює зелене світло» злоякісним новоутворенням. Не виключається наявність в алкогольних напоях канцерогенних речовин. Будучи хорошим розчинником, алкоголь допомагає їх проникненню в організм. У тих, хто зловживає алкоголем, особливо в молодому віці, ризик розвитку раку порожнини рота в 10 разів вище, а якщо вони ще і палять, то в 15 разів вище в порівнянні з непитущими.
2-й учень. За сивої давнини познайомилася людина з незвичайною звеселяючою дією деяких напоїв. Найзвичайніші молоко, мед, соки плодів, постоявши на сонці, міняли не тільки свій зовнішній вигляд, смак, але й набували здатності вселяти відчуття легкості, безтурботності, благополуччя. Не відразу люди відмітили, що наступного дня людина розплачувалася головним болем, розбитістю, поганим настроєм. Зрозуміло, наші далекі предки і здогадатися не могли, якого страшного ворога вони набули. На жаль, сумні наслідки вживання спиртного привертали до себе менше уваги, ніж поліпшення настрою, супутнє вживанню алкоголю.
У міфах, легендах і казках стародавнього світу — усюди фігурують вино, сп’яніння, розгул. Пияцтво процвітало, а за ним слідували його незмінні супутники — розпуста, злочини, важкі хвороби.
3-й учень. Основою сп’яняючої дії будь-якого напою був алкоголь — етиловий, або винний, спирт.
Вжитий, він через 5–10 хвилин усмоктується в кров і розноситися по всьому організму. Алкоголь — отрута для будь-якої живої клітини. Проникнувши в організм, алкоголь дуже скоро порушує роботу тканин і органів. Швидко згораючи, він віднімає у них кисень і воду. Клітки зморщуються, діяльність їх утруднюється. За значного і частого потрапляння алкоголю в організм клітини різних органів урешті-решт гинуть, під дією алкоголю порушуються мало не всі фізіологічні процеси в організмі, а це може призвести до важких захворювань. Перероджуються тканини печінки, нирок, серця, судин та ін.
Спершу алкоголь діє на клітини головного мозку, при цьому насамперед страждають вищі відділи мозку. Швидко доставлений потоком крові до головного мозку, алкоголь проникає в нервові клітини, при цьому руйнується зв’язок між різними відділами мозку.
Алкоголь впливає також на кровоносні судини, що несуть кров до мозку. Спочатку вони розширюються і насичена алкоголем кров бурхливо підливає до мозку, викликаючи різке збудження нервових центрів. Ось звідки надмірний веселий настрій і розбещеність сп’янілої людини.
4-й учень. Дуже небезпечний алкоголь для юних, особливо для дівчат, оскільки їх організм у період зростання легше піддається дії наркотиків. З незапам’ятних часів наші предки вважали за придатні напої для дітей лише воду і молоко. В стародавній Греції і Римі хлопцям до певного віку взагалі заборонялося пити вино, в Стародавній Греції пити не розведене водою вино вважалося за негідне вільного громадянина. Правитель Спарти легендарний Лікульт заборонив пити вино вищій знаті держави, але заохочував до споювання рабів, щоб тримати їх у покорі.
В Афінах правитель Солон увів закон, згідно з яким архоїти (посадові особи) каралися за пияцтво: перший раз — крупний штраф, а в разі повторення — страта.
Стародавній історик Пліній Старший писав про те, що перси і мідяни були переможені греками на чолі з Олександром Македонським тому, що в них були розвинені пияцтво та інші пов’язані з ним пороки.
У Стародавній Індії вживання спиртних напоїв представникам вищих каст було категорично заборонено. Якщо ж у пияцтві викривали жінку вищої касти, то їй на лобі випалювали клеймо у вигляді судини для вина, виганяли з дому і ніхто не мав права прийняти її до себе.
У деяких країнах, перш за все мусульманських, були введені релігійні заборони на вживання алкоголю. За Петра І п’яницям, що потрапили у в’язницю, вішали на шию чавунну медаль із написом «за пияцтво».
5-й учень. Алкоголь справляє негативний вплив на потомство. Про це знали здавна. У Грецькій міфології богиня Юнона народила від сп’янілого Юпітера кульгавого Вулкана. Правитель Спарти Лікург забороняв у день весілля вживання спиртних напоїв під загрозою важкого покарання. Гіппократ указував, що причиною ідіотизму, епілепсії і інших нервово-психічних захворювань є пияцтво батьків, які пили вино в день зачаття.
Дослідження учених довели, що у хлопців і дівчат алкоголізм як важка, важко виліковна хвороба виникає і розвивається в чотири рази швидше, ніж у дорослих. Руйнування особистості відбувається набагато швидше.
-     Перегляд відео про алкоголь та енергетичні напої.
ІІІ. Гра-вікторина «Розумники»
1. Бліц-опитування
Продовжте вислів:
Крапля нікотину вбиває… (Коня чи муху?)
Що варили Бовдур, Бувалий і Боягуз — відомі кіногерої Нікуліна, Віцина, Моргунова у лісі? (Компот чи самогон?)
Часто під час паління підвищується… (Артеріальний тиск чи атмосферний тиск?)
Продовжте «Багато вина — мало…» (Розуму чи грошей?)
Хто з європейських мандрівників уперше побачив людей, що палять? (Васко де Ґама чи Христофор Колумб?)
На скільки хвилин коротшає життя курця після кожної викуреної сигарети? (На 15 хвилини чи на 10 хвилин?)
Відомий хірург Федір Углов стверджував, що після прийму спиртного в корі головного мозку залишається… (Кладовище нервових клітин чи заряд бадьорості і веселості?)
Що вражається в курця перш за все? (Судини чи легені?)
Продовжте: «П’яна людина — не людина, бо вона втратила…» (Розум чи гаманець?)
Чому в Росії Петро І дозволив паління тютюну? (Із метою оздоровлення людей чи розвитку економіки?)
У якому фільмі Леоніда Гайдая герой вчить молодь танцювати твіст, гасячи недопалки то однією, то іншою ногою? («Діамантова рука» чи «Кавказька полонянка?»)
Скільки літрів тютюнового дьогтю проходить за 10 років через дихальні шляхи курця (8 літрів чи 5 літрів?)
Нікотин — це отрута, яка особливо впливає на… (Зростання чи зір?)
Що робили згідно із законом, який видав китайський імператор Ву Вонг у 1220 році, викритим у пияцтві? (Піддавали страті чи виганяли з країни?)
У якому слові увічнив своє ім’я Жак Ніко? (Нікотин)
Продовжите «Хліб на ноги ставить, а вино…» (Валить)
Утворення ракових пухлин у курця виникає завдяки речовинам, що містяться в сигареті. (Нікотин чи радіо­активний полоній?)
Хто з відомих російських письменників сказав: «Рідкісний злодій, вбивця здійснює свою справу тверезим». (Л. М. Толстой чи А. П. Чехов?)
Яку дію справляє алкоголь на центральну нервову систему? (Позитивну чи негативну?)
Кому з російських поетів належать слова: «Людина, яка п’є, ні на що не придатна»? (М. Ю. Лермонтову чи О. С. Пушкіну?)
Назвіть хворобу заядлих курців. (Кашель чи бронхіт)
Що допомагає зберегти й укріпити здоров’я людей? (Спорт, ЗОЖ)
2. Закінчи вислів…
«Пити вино так само шкідливо, як приймати…» (отруту)
«Паління — це частково хвороба і передчасна…» (смерть)
«Випив горілки на копійку, а дуру додалося на…» (п’ятак)
«Не буває весілля без гостей, похоронів без сліз, а пияцтва без...» (бійки)
«Спочатку чоловік п’є вино, а потім вино п’є...»  (людину)
«Вино полюбив, сім’ю...» (розорив)
«Бочка вина отрутою...» (повна)
«Горілка не живить, а хто її п’є...» (голодує)
«Хто п’є до дна, той живе...» (без розуму)
Додаткові питання:
«Пияцтво — вірний супутник...» (хуліганства)
«Вино — ворог...» (печінки)
«Де сп’яніння, там... » (злочин)
Паління — це прихована...» (наркоманія)
«Увечері п’яниця — вранці...» (ледар)
«Хто палить тютюн, той гірше...» (собаки)
«Палити — здоров’ю...» (шкодити)
«Хто не палить і не п’є, той здоровеньким...» (росте)
«Любити паління —   шкодити...» (серцебиттю)
«Скоріше кидай палити, щоб зростання...» (не припинити)
Підведення підсумків гри. Учасник, що набрав більше за всіх очок, отримує приз.
IV. Підсумки заняття
Останнім часом з’являються молоді люди, що підкреслено негативно ставляться до спиртного та тютюнопаління. Вони вводять у моду підібраність, спортивний вигляд, простоту і ввічливість у поводженні з оточуючими, орієнтуються на здоровий спосіб життя. Але щоб стати повноцінною, корисною для суспільства особою, треба свій вільний час заповнювати осмисленими заняттями. «Хто хоче що-небудь зробити, шукає засоби. Хто не хоче робити нічого, шукає причини»,— свідчить відомий афоризм.
Учені давно встановили, що одним з найбільш поширених спонукачів мотивів, що штовхають людину до пияцтва та тютюнопаління, є невміння зайняти себе, незадоволеність тією або іншою формою дозвілля. Тому чим цікавіше буде дозвілля, чим більшою мірою кожен зможе задовольнити свої бажання і потреби, тим рішучіше піде боротьба зі шкідливими звичками, які починаються від неробства.
Беручись до роботи над собою, основні зусилля необхідно зосередити на формуванні позитивних звичок. Боротьба із самим собою — справа нелегка. Недаремно багато хто вважає, що подолання звички до алкоголю та тютюнопаління були в їх житті першим найбільш сильним випробуванням. Тут-то людина і пізнає себе, випробовує і загартовує свою волю, виробляє самодисципліну, удосконалює свій організм. Витримати, стримати одного разу дане собі слово — означає, навчитися володіти собою.
Необхідно зробити зусилля і зважитися ніколи не торкатися спиртного та тютюну.
Потрібно пам’ятати: здоров’я, радість життя і щастя — в наших руках.




1 коментар:

  1. Шалом!
    Слава і Хвала Господу Богу,Котрий викупив нас Своєю Кров'ю і переміг смерть для нас!
    Нам не потрібні ні свічки ні ікони ні жести.тільки своїми устами з вірою в Всемогутнього!
    Кличте до Нього через не хочу, через крик і сльози про зцілення і запитайте за що і Милостивий відкриє для зменшення прірви і просите пробачення за спробу самотужки і гріхи що пам'ятаєте і не пам'ятаєте і не розкаяні прокляття предків!
    Тому що диявол - нам ворог дуже не хоче нашого звернення до Господа Бога,
    Спасителеві нашому, Який нам нічого не винен, любить нас по Своїй великій милості!
    І в спілкуванні з Господом приймайте Його Любов до людей, Мудрість Духа Святого відрізняти брехню від Істини!
    І закликаючи Ім'я Йешуа-Спасителя і Силу Спокутної Крові Господа скасувати своїми устами доступ диявола через гріх і прокляття і проголошувати зцілення, здоров'я і перемагати смерть!
    Де гарантія, що у вашому житті не прийде відчай і не знадобиться чудо!
    Радість в Господі, сила наша!
    Блаженні засмучені, бо вони будуть утішені.
    (Матф.5: 4)
    Боже, нехай же буде Твоя, Досконала воля!
    У Тебе всі часи і терміни!
    Єврей не нація, а з Біблії мандрівник Божий, а Ізраїль з Біблії долающий людей Владою і Любов'ю Божою, а іудей дослов.переклад праведно славящий Господа Бога! Хто зветься, кого звуть і хто насправді не одне і теж!

    ВідповістиВидалити