Предмет: Біологія
Робочий навчальний план
Предмет : Біологія і екологія.
Професія : слюсар з ремонту с/г машин та устаткування(1-2,3розряди),тракторист-машиніст с/г виробництва(категоріяА1,А2,В1), водій автотранспортних засобів категорії «С».
Курс : перший – 12 група
Всього на рік – 64 години( I семестр – 21 година, II семестр – 43 години. )
№ п/п |
Назва теми, розділу |
Загальна кількість годин |
Практична частина програми |
||
Лабораторні роботи |
Практичні роботи |
Контрольна робота |
|||
I семестр |
|||||
1 |
Вступ |
5 |
|
|
|
2 |
Тема 1Біорізноманіття |
13 |
1 |
1 |
|
3 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
|
3 |
|
||
Продовження 2 семестр – 43 год. |
|||||
4 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
|
13 |
|
1 |
1 |
5 |
Тема 3 . Спадковість і мінливість |
21 |
1 |
|
1 |
6
|
Тема 4. Репродукція і розвиток |
9 |
1 |
|
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія . Рівень стандарту, ( Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Робочий навчальний план
Предмет : Біологія і екологія.
Професія : слюсар-ремонтник (2 розряду),тракторист-машиніст с/г виробництва(категоріяА1,В1), водій автотранспортних засобів категорії «С».
Курс : перший – 13 група
Всього на рік – 97 годин ( I семестр – 35 годин, II семестр – 62 години. )
№ п/п |
Назва теми, розділу |
Загальна кількість годин |
Практична частина програми |
||
Лабораторні роботи |
Практичні роботи |
Контрольна робота |
|||
I семестр |
|||||
1 |
Вступ |
5 |
|
|
|
2 |
Тема 1.Біорізноманіття |
13 |
1 |
1 |
|
3 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
|
16 |
|
1 |
1 |
4 |
Тема 3 . Спадковість і мінливість |
1 |
|
||
Продовження 2 семестр – 62 год. |
|||||
5 |
Тема 3. Спадковість і мінливість |
20 |
1 |
1 |
1 |
6
|
Тема 4. Репродукція і розвиток |
15 |
2 |
|
1 |
7 |
Тема 5.Адаптації |
19 |
|
1 |
1 |
8 |
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя. |
8 |
|
|
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія . Рівень стандарту, ( Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Робочий навчальний план
Предмет: біологія і екологія.
Професія: кухар.
Курс: перший (16 гр.)
Всього на рік: - 120 години ( І семестр – 51 год., ІІ семестр – 69 год.)
№з/п |
Назва теми, розділу |
Загальна кількість годин |
Практична частина програми |
|||
|
Лабораторні роботи |
Практичні роботи |
Контрольні роботи |
Навчаль-ний проект |
||
І семестр
|
||||||
|
1. Вступ
|
5
|
|
|
|
|
|
Тема 1. Біорізноманіття
|
13 |
1 |
|
1 |
1 |
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
|
16 |
|
1 |
1 |
|
|
Тема 3. Спадковість і мінливість.
|
17 |
1 |
1 |
|
|
ІІ семестр
|
||||||
|
Тема 3.Спадковість і мінливість.
|
4 |
|
|
1 |
1 |
|
Тема 4. Репродукція і розвиток.
|
15 |
2 |
|
1 |
|
|
Тема 5. Адаптації.
|
19 |
|
1 |
1 |
|
|
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя. |
13 |
|
|
1 |
1 |
|
Тема 7. Екологія. |
15 |
|
|
1 |
|
|
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування |
3 |
|
|
|
|
Програма з біології для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту.
( Наказ МОН України №1407 від 23.10.2017)
Робочий навчальний план
Предмет : Біологія і екологія.
Професія : слюсар з ремонту с/г машин та устаткування(1-2,3розряди),тракторист-машиніст с/г виробництва(категоріяА1,А2,В1), водій автотранспортних засобів категорії «С».
Курс : третій – 32 група
Всього на рік – 32 години ( I семестр – 18 годин, II семестр – 14 годин. )
№ з/п |
Назва теми, розділу |
Загальна кількість годин |
Практична частина програми |
||
Лабораторні роботи |
Практичні роботи |
Контрольна робота |
|||
I семестр |
|||||
1 |
Тема 1. Екологія |
9 |
|
|
1 |
2 |
Тема 2. Сталий розвиток та раціональне природокористування. |
9 |
|||
Продовження 2 семестр – 14 год. |
|||||
4 |
Тема 2. Сталий розвиток та раціональне природокористування. |
3 |
|
1 |
1 |
|
Тема 3 .Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології. |
11 |
|
1 |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія . Рівень стандарту, ( Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Робочий навчальний план
Предмет : Біологія і екологія.
Професія : кухар
Курс : третій –36 група
Всього на рік – 47 годин ( I семестр – 31 годин, II семестр –16годин. )
№ з/п |
Назва теми, розділу |
Загальна кількість годин |
Практична частина програми |
||
Лабораторні роботи |
Практичні роботи |
Контрольна робота |
|||
I семестр |
|||||
1 |
Тема 1. Біологічні основи здорового способу життя. |
9 |
|
|
1 |
2 |
Тема 2. Екологія |
15 |
1 |
||
4 |
Тема 3. Сталий розвиток та раціональне природокористування. |
7 |
|
||
Продовження 2 семестр – 16 год. |
|||||
4 |
Тема 3. Сталий розвиток та раціональне природокористування. |
5 |
|
1 |
1 |
5 |
Тема 4 . Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології. |
11 |
|
1 |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія . Рівень стандарту, ( Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Поурочно-тематичне планування
Предметт: біологія і екологія
Навчальний рік 2021-2022рр.
Професія: слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування (1-2-3 розряд),тракторист-машиніст с.г виробництва ( Категорія А1,А2,В1)
Водій автотранспортних засобів ( категорія С).
Гр№12 – 64 год
№ |
Тема уроку |
Кількість годин |
Вступ—5годин. |
||
1 |
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
1 |
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
1 |
3 |
Фундаментальні властивості живого. |
1 |
4 |
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
1 |
5 |
Роль громадянського суспільства для сталого розвитку. |
1 |
Тема:Біорізноманіття -13годин. |
||
6 |
Систематика-наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
1 |
7 |
Сучасні критерії виду. |
1 |
8 |
Лабораторна робота. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу. |
1 |
9 |
Віруси,віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
10 |
Гіпотези походження вірусів. Взаємодії вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
1 |
11 |
Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
1 |
12 |
Прокаріотичні організми:археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
13 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
1 |
14 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (частина 1 рослини). |
1 |
15 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (частина 2 гриби). |
1 |
16 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (безхребетні та хребетні тварини). |
1 |
17 |
Навчальний проект 1.Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
1 |
18 |
Контрольна робота. |
1 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії—16годин. |
||
19 |
Білки,НК:огляд,будови й біологічної ролі. |
1 |
20 |
Вуглеводи, ліпіди:огляд будови й біологічної ролі. |
1 |
21 |
Обмін речовин та енергії-основа функціонування біологічних систем. |
1 |
22 |
Особливості обміну речовин в автотрофних організмів. |
1 |
23 |
Особливості обміну речовин в гетеротрофних організмів. |
1 |
24 |
Обмін вуглеводів,ліпідів та білків у організмі людини. |
1 |
25 |
Практична робота. Складання схем обміну вуглеводів,ліпідів та білків у організмі людини. |
1 |
26 |
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму .Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
27 |
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
1 |
28 |
Структури клітин,які забезпечують процеси метаболізму. |
1 |
29 |
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
1 |
30 |
Вітаміни,їх роль в обміні речовин. |
1 |
31 |
Порушення обміну речовин (метаболізму) пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів,речовин. |
1 |
32 |
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
1 |
33 |
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук у організмі людини. |
1 |
34 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. Контрольна робота. |
1 |
Тема 3. Спадковість і мінливість-21година. |
||
35 |
Основні поняття генетики. |
1 |
36 |
Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз:основні типи схрещувань та їхні наслідки (моногібридне схрещування) |
1 |
37 |
Гібридологічний аналіз (Частина 2 Моногібридне схрещування,неповне домінування). |
1 |
38 |
Гібридологічний аналіз (Частина 3 Ди – та полігібридне схрещуванням). |
1 |
39 |
Гібридологічний аналіз (Кодомінування). |
|
40 |
Гібридологічний аналіз (частина 5. Зчеплене успадкування,кросинговер). |
1 |
41 |
Гібридологічний аналіз(частина6.успадкування зчеплене зі статтю). |
1 |
42 |
Практична робота. Розв'язування задач з генетики. |
1 |
43 |
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
1 |
44 |
Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
1 |
45 |
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. Сучасний стан досліджень геному людини. |
1 |
46 |
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна (цитоплазматична) Спадковість. |
1 |
47 |
Закономірності спадкової мінливості. |
1 |
48 |
Закономірності не спадкової мінливості. |
1 |
49 |
Лабораторна робота:Виявлення закономірностей модифікаційної мінливості. |
1 |
50 |
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічне анти мутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
1 |
51 |
Генетичний моніторинг у людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та генетики які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів у популяціях. |
1 |
52 |
Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю їхні причини. |
1 |
53 |
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація. |
1 |
54 |
Представлення проектів ”Генетичний моніторинг у людських спільнотах”,”Скринінг - програми для новонароджених”,”Генотерапія та її перспективи” (створення буклету, постеру, презентації, скрайбу, бук трейлеру) |
1 |
55 |
Контрольна робота. |
1 |
Тема 4. Репродукція і розвиток. 15 годин |
||
56 |
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
1 |
57 |
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканини та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
1 |
58 |
Ріст і розвиток клітин та фактори які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
1 |
59 |
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкозахворювань. |
1 |
60 |
Статеві клітини. |
1 |
61 |
Лабораторна робота. Вивчення будови статевих клітин людини. |
1 |
62 |
Особливості гаметогенезу людини. |
1 |
63 |
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
1 |
64 |
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною Сутністю. Репродуктивне здоров’я. Контрольна робота |
1 |
Поурочно-тематичне планування
Предметт: біологія і екологія
Навчальний рік 2021-2022рр.
Професія: слюсар-ремонтник 2 розряду, тракторист-машиніст с.г. виробництва (категорія А1,В1)
Водій автотранспортних засобів (категорія С).
Гр№13 – 97 год
№ |
Тема уроку |
Кількість годин |
Вступ—5годин. |
||
1 |
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
1 |
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
1 |
3 |
Фундаментальні властивості живого. |
1 |
4 |
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
1 |
5 |
Роль громадянського суспільства для сталого розвитку. |
1 |
Тема:Біорізноманіття -13годин. |
||
6 |
Систематика-наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
1 |
7 |
Сучасні критерії виду. |
1 |
8 |
Лабораторна робота. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу. |
1 |
9 |
Віруси,віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
10 |
Гіпотези походження вірусів. Взаємодії вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
1 |
11 |
Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
1 |
12 |
Прокаріотичні організми:археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
13 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
1 |
14 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (частина 1 рослини). |
1 |
15 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (частина 2 гриби). |
1 |
16 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (безхребетні та хребетні тварини). |
1 |
17 |
Навчальний проект 1.Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
1 |
18 |
Контрольна робота. |
1 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії—16годин. |
||
19 |
Білки,НК:огляд,будови й біологічної ролі. |
1 |
20 |
Вуглеводи, ліпіди:огляд будови й біологічної ролі. |
1 |
21 |
Обмін речовин та енергії-основа функціонування біологічних систем. |
1 |
22 |
Особливості обміну речовин в автотрофних організмів. |
1 |
23 |
Особливості обміну речовин в гетеротрофних організмів. |
1 |
24 |
Обмін вуглеводів,ліпідів та білків у організмі людини. |
1 |
25 |
Практична робота. Складання схем обміну вуглеводів,ліпідів та білків у організмі людини. |
1 |
26 |
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму .Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
27 |
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
1 |
28 |
Структури клітин,які забезпечують процеси метаболізму. |
1 |
29 |
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
1 |
30 |
Вітаміни,їх роль в обміні речовин. |
1 |
31 |
Порушення обміну речовин (метаболізму) пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів,речовин. |
1 |
32 |
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
1 |
33 |
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук у організмі людини. |
1 |
34 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. Контрольна робота. |
1 |
Тема 3. Спадковість і мінливість-21година. |
||
35 |
Основні поняття генетики. |
1 |
36 |
Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз:основні типи схрещувань та їхні наслідки (моногібридне схрещування) |
1 |
37 |
Гібридологічний аналіз (Частина 2 Моногібридне схрещування,неповне домінування). |
1 |
38 |
Гібридологічний аналіз (Частина 3 Ди – та полігібридне схрещуванням). |
1 |
39 |
Гібридологічний аналіз (Кодомінування). |
|
40 |
Гібридологічний аналіз (частина 5. Зчеплене успадкування,кросинговер). |
1 |
41 |
Гібридологічний аналіз(частина6.успадкування зчеплене зі статтю). |
1 |
42 |
Практична робота. Розв'язування задач з генетики. |
1 |
43 |
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
1 |
44 |
Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
1 |
45 |
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. Сучасний стан досліджень геному людини. |
1 |
46 |
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна (цитоплазматична) Спадковість. |
1 |
47 |
Закономірності спадкової мінливості. |
1 |
48 |
Закономірності не спадкової мінливості. |
1 |
49 |
Лабораторна робота:Виявлення закономірностей модифікаційної мінливості. |
1 |
50 |
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічне анти мутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
1 |
51 |
Генетичний моніторинг у людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та генетики які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів у популяціях. |
1 |
52 |
Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю їхні причини. |
1 |
53 |
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація. |
1 |
54 |
Представлення проектів ”Генетичний моніторинг у людських спільнотах”,”Скринінг - програми для новонароджених”,”Генотерапія та її перспективи” (створення буклету, постеру, презентації, скрайбу, бук трейлеру) |
1 |
55 |
Контрольна робота. |
1 |
Тема 4. Репродукція і розвиток. 15 годин |
||
56 |
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
1 |
57 |
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканини та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
1 |
58 |
Ріст і розвиток клітин та фактори які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
1 |
59 |
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкозахворювань. |
1 |
60 |
Статеві клітини. |
1 |
61 |
Лабораторна робота. Вивчення будови статевих клітин людини. |
1 |
62 |
Особливості гаметогенезу людини. |
1 |
63 |
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
1 |
64 |
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною Сутністю. Репродуктивне здоров’я. |
1 |
65 |
Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні й соціальні аспекти розмноження у людин. |
1 |
66 |
Ембріогенез людини взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). |
1 |
67 |
Лабораторна робота. Вивчення етапів ембріогенезу. |
1 |
68 |
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
1 |
69 |
Можливості й перспективи застосування досягнень біології. |
1 |
70 |
Контрольна робота з теми (Репродукція і розвиток). |
1 |
Тема 5.Адаптація-19годин. |
||
71 |
Адаптації як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання. |
1 |
72 |
Загальні закономірності формувань адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій. |
1 |
73 |
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів. |
1 |
74 |
Поняття про екологічно-пластичні та екологічно-не пластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. |
1 |
75 |
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання. |
1 |
76 |
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі. |
1 |
77 |
Поняття про спряжену еволюцію (косволюцію ) та коадаптацію. |
1 |
78 |
Основні середовища існування та адаптації до них організмів: грунтове та наземно-повітряне. |
1 |
79 |
Основні середовища існування та адаптація до них організмів: водне середовище. |
1 |
80 |
Способи терморегуляції організмів. Темат. Атестація. |
1 |
81 |
Симбіоз та його форми. |
1 |
82 |
Організм як середовище мешкання. |
1 |
83 |
Поширення паразитизму серед різних груп організмів. |
1 |
84 |
Практична робота. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування. |
1 |
85 |
Адаптації паразитів до мешканні в організмі хазяїна. |
1 |
86 |
Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів. |
1 |
87 |
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. |
1 |
88 |
Фотоперіодизм та його адаптивне значення. |
1 |
89 |
Контрольна робота з теми ”Адаптації ” |
1 |
Тема 6.Біологічні основи здорового способу життя-12 годин. |
||
90 |
Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя: раціональне харчувння, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок. |
1 |
91 |
Безпека і статева культура. |
1 |
92 |
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, паління та наркотиків. |
1 |
93 |
Вплив стресових факторів на організм людини. |
1 |
94 |
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
1 |
95 |
Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імонутерапія. |
1 |
96 |
Профілактика інфекційних захворювань людини. |
1 |
97 |
Профілактика інвазійних захворювань людини. Контрольна робота |
1 |
Поурочно-тематичне планування
Предметт: біологія і екологія
Навчальний рік 2021-2022рр.
Професія: Кухар
Гр№16 – 120 год
№ |
Тема уроку |
Кількість годин |
Вступ—5годин. |
||
1 |
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
1 |
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
1 |
3 |
Фундаментальні властивості живого. |
1 |
4 |
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
1 |
5 |
Роль громадянського суспільства для сталого розвитку. |
1 |
Тема:Біорізноманіття -13годин. |
||
6 |
Систематика-наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
1 |
7 |
Сучасні критерії виду. |
1 |
8 |
Лабораторна робота. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу. |
1 |
9 |
Віруси,віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
10 |
Гіпотези походження вірусів. Взаємодії вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
1 |
11 |
Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
1 |
12 |
Прокаріотичні організми:археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
13 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
1 |
14 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (частина 1 рослини). |
1 |
15 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (частина 2 гриби). |
1 |
16 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції (безхребетні та хребетні тварини). |
1 |
17 |
Навчальний проект 1.Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
1 |
18 |
Контрольна робота. |
1 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії—16годин. |
||
19 |
Білки,НК:огляд,будови й біологічної ролі. |
1 |
20 |
Вуглеводи, ліпіди:огляд будови й біологічної ролі. |
1 |
21 |
Обмін речовин та енергії-основа функціонування біологічних систем. |
1 |
22 |
Особливості обміну речовин в автотрофних організмів. |
1 |
23 |
Особливості обміну речовин в гетеротрофних організмів. |
1 |
24 |
Обмін вуглеводів,ліпідів та білків у організмі людини. |
1 |
25 |
Практична робота. Складання схем обміну вуглеводів,ліпідів та білків у організмі людини. |
1 |
26 |
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму .Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
27 |
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
1 |
28 |
Структури клітин,які забезпечують процеси метаболізму. |
1 |
29 |
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
1 |
30 |
Вітаміни,їх роль в обміні речовин. |
1 |
31 |
Порушення обміну речовин (метаболізму) пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів,речовин. |
1 |
32 |
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
1 |
33 |
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук у організмі людини. |
1 |
34 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. Контрольна робота. |
1 |
Тема 3. Спадковість і мінливість-21година. |
||
35 |
Основні поняття генетики. |
1 |
36 |
Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз:основні типи схрещувань та їхні наслідки (моногібридне схрещування) |
1 |
37 |
Гібридологічний аналіз (Частина 2 Моногібридне схрещування,неповне домінування). |
1 |
38 |
Гібридологічний аналіз (Частина 3 Ди – та полігібридне схрещуванням). |
1 |
39 |
Гібридологічний аналіз (Кодомінування). |
|
40 |
Гібридологічний аналіз (частина 5. Зчеплене успадкування,кросинговер). |
1 |
41 |
Гібридологічний аналіз(частина6.успадкування зчеплене зі статтю). |
1 |
42 |
Практична робота. Розв'язування задач з генетики. |
1 |
43 |
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
1 |
44 |
Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
1 |
45 |
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. Сучасний стан досліджень геному людини. |
1 |
46 |
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна (цитоплазматична) Спадковість. |
1 |
47 |
Закономірності спадкової мінливості. |
1 |
48 |
Закономірності не спадкової мінливості. |
1 |
49 |
Лабораторна робота:Виявлення закономірностей модифікаційної мінливості. |
1 |
50 |
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічне анти мутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
1 |
51 |
Генетичний моніторинг у людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та генетики які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів у популяціях. |
1 |
52 |
Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю їхні причини. |
1 |
53 |
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація. |
1 |
54 |
Представлення проектів ”Генетичний моніторинг у людських спільнотах”,”Скринінг - програми для новонароджених”,”Генотерапія та її перспективи” (створення буклету, постеру, презентації, скрайбу, бук трейлеру) |
1 |
55 |
Контрольна робота. |
1 |
Тема 4. Репродукція і розвиток. 15 годин |
||
56 |
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
1 |
57 |
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканини та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
1 |
58 |
Ріст і розвиток клітин та фактори які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
1 |
59 |
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкозахворювань. |
1 |
60 |
Статеві клітини. |
1 |
61 |
Лабораторна робота. Вивчення будови статевих клітин людини. |
1 |
62 |
Особливості гаметогенезу людини. |
1 |
63 |
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
1 |
64 |
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною Сутністю. Репродуктивне здоров’я. |
1 |
65 |
Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні й соціальні аспекти розмноження у людин. |
1 |
66 |
Ембріогенез людини взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). |
1 |
67 |
Лабораторна робота. Вивчення етапів ембріогенезу. |
1 |
68 |
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
1 |
69 |
Можливості й перспективи застосування досягнень біології. |
1 |
70 |
Контрольна робота з теми (Репродукція і розвиток). |
1 |
Тема 5.Адаптація-19годин. |
||
71 |
Адаптації як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання. |
1 |
72 |
Загальні закономірності формувань адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій. |
1 |
73 |
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів. |
1 |
74 |
Поняття про екологічно-пластичні та екологічно-не пластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. |
1 |
75 |
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання. |
1 |
76 |
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі. |
1 |
77 |
Поняття про спряжену еволюцію (косволюцію ) та коадаптацію. |
1 |
78 |
Основні середовища існування та адаптації до них організмів: грунтове та наземно-повітряне. |
1 |
79 |
Основні середовища існування та адаптація до них організмів: водне середовище. |
1 |
80 |
Способи терморегуляції організмів. Темат. Атестація. |
1 |
81 |
Симбіоз та його форми. |
1 |
82 |
Організм як середовище мешкання. |
1 |
83 |
Поширення паразитизму серед різних груп організмів. |
1 |
84 |
Практична робота. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування. |
1 |
85 |
Адаптації паразитів до мешканні в організмі хазяїна. |
1 |
86 |
Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів. |
1 |
87 |
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. |
1 |
88 |
Фотоперіодизм та його адаптивне значення. |
1 |
89 |
Контрольна робота з теми ”Адаптації ” |
1 |
Тема 6.Біологічні основи здорового способу життя-12 годин. |
||
90 |
Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя: раціональне харчувння, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок. |
1 |
91 |
Безпека і статева культура. |
1 |
92 |
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, паління та наркотиків. |
1 |
93 |
Вплив стресових факторів на організм людини. |
1 |
94 |
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
1 |
95 |
Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імонутерапія. |
1 |
96 |
Профілактика інфекційних захворювань людини. |
1 |
97 |
Профілактика інвазійних захворювань людини. |
1 |
98 |
Профілактика не інфекційних захворювань людини(Частина 1 Захворювання опорно-рухової,кровоносної,дихальної,травної системи) |
1 |
99 |
Профілактика неінфекційних захворювань людини (Частина 2. Захворювання видільної,ендокринної,нервової і статевої системи) |
1 |
100 |
Профілактика захворювань людини що передаються статевим шляхом. Практична робота. Розробка рекомендацій що до профілактики захворювань. |
1 |
101 |
Представлення проектів ”Особиста програма зміцнення здоров’я ”. |
1 |
102 |
Контрольна робота з теми:”Біологічні основи здорового способу життя”. |
1 |
Тема7. Екологія-15годин. |
||
103 |
Предмет вивчення екології,її завдання та методи. |
1 |
104 |
Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони. |
1 |
105 |
Екологічні чинники та їхня класифікація. |
1 |
106 |
Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види. |
1 |
107 |
Популяції. Класифікація та структура популяцій. |
1 |
108 |
Харатеристики популяцій.Механізми регуляції густоти (щільності)та чисельності популяцій.Функціональна роль популяцій в екосистемах. |
1 |
109 |
Властивості та характеристики екосистем. |
1 |
110 |
Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Проект 2. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем ( природних чи штучних ). |
1 |
111 |
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. |
1 |
112 |
Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. |
1 |
113 |
Агроценози,їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. |
1 |
114 |
Біосфера як глобальна екосистема,її структура та межі. |
1 |
115 |
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
1 |
116 |
Вчення В.І.Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
1 |
117 |
Контрольна робота з теми:”Екологія”. |
1 |
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природо користування-12годин. |
||
118 |
Сучасні екологічні проблеми у світі та Україні. |
1 |
119 |
Види забруднення,їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. |
1 |
120 |
Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. Контрольна робота |
1 |
Поурочно-тематичне планування
Предметт: біологія і екологія
Навчальний рік 2021-2022рр.
Професія: слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування (1-2-3 розряд),тракторист-машиніст с.г виробництва ( Категорія А1,А2,В1)
Водій автотранспортних засобів ( категорія С).
Гр№32 – 32 год
1 |
Властивості та характеристики екосистем. |
1 |
2 |
Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Проект 2. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем ( природних чи штучних ). |
1 |
3 |
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. |
1 |
4 |
Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. |
1 |
5 |
Агроценози,їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. |
1 |
6 |
Біосфера як глобальна екосистема,її структура та межі. |
1 |
7 |
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
1 |
8 |
Вчення В.І.Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
1 |
9 |
Контрольна робота з теми:”Екологія”. |
1 |
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природо користування-12годин. |
||
10 |
Сучасні екологічні проблеми у світі та Україні. |
1 |
11 |
Види забруднення,їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. |
1 |
22 |
Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. |
1 |
13 |
Антропічний вплив на гідросферу.Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних водних расурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. |
1 |
14 |
Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони грунтів. |
1 |
15 |
Антропічний вплив на біорізноманіття. |
1 |
16 |
Проблеми акліматизації та реакліматизації видів.Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери. |
1 |
17 |
Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди.Червона книга та чорні списки видів тварин.Зелена книга України. |
1 |
18 |
Концепція сталого розвитку та її значення.Природркористування в контексті сталого розвитку. |
1 |
19 |
Поняття про екологічне мислення.Необхіднність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. |
1 |
20 |
Практична робота.Оцінка екологічного стану свого регіону. |
1 |
21 |
Контрольна робота з теми ”Сталий розвиток та раціональне природокористування.” |
1 |
Тема 9.Застосування результатів біологічних досліджень у медицині,селекції та біотехнології-11годин. |
||
22 |
Завдання та досягнення сучасної селекції.Внесок вітчизняних учених-селекціонерів. |
1 |
23 |
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. |
1 |
24 |
Значення для планування селекційної роботи вчення В.І.Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
1 |
25 |
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. |
1 |
26 |
Генна інженерія людини: досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної медицини. |
1 |
27 |
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. |
1 |
28 |
Застосування досягнень молекулярної генетики,молекулярної біології та біохімії у біотехнології. |
1 |
29 |
Поняття про біологічну небезпеку,біологічний тероризм та біологічний захист.Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації. |
1 |
30 |
Проект3.” Клонування організмів,” “Нанотехнології в біології, “ “Трансгенні організми:за і проти”. |
1 |
31 |
Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства. |
1 |
32 |
Узагальнення знань з теми: “Застосування результатів біологічних досліджень у медицині,селекції та біотехнології “ |
1 |
Поурочно-тематичне планування
Предметт: біологія і екологія
Навчальний рік 2021-2022рр.
Професія: Кухар
Гр№36 – 47 год
1 |
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
1 |
2 |
Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імонутерапія. |
1 |
3 |
Профілактика інфекційних захворювань людини. |
1 |
4 |
Профілактика інвазійних захворювань людини. |
1 |
5 |
Профілактика не інфекційних захворювань людини(Частина 1 Захворювання опорно-рухової,кровоносної,дихальної,травної системи) |
1 |
6 |
Профілактика неінфекційних захворювань людини (Частина 2. Захворювання видільної,ендокринної,нервової і статевої системи) |
1 |
7 |
Профілактика захворювань людини що передаються статевим шляхом. Практична робота. Розробка рекомендацій що до профілактики захворювань. |
1 |
8 |
Представлення проектів ”Особиста програма зміцнення здоров’я ”. |
1 |
9 |
Контрольна робота з теми:”Біологічні основи здорового способу життя”. |
1 |
Тема7. Екологія-15годин. |
||
10 |
Предмет вивчення екології,її завдання та методи. |
1 |
11 |
Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони. |
1 |
12 |
Екологічні чинники та їхня класифікація. |
1 |
13 |
Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види. |
1 |
14 |
Популяції. Класифікація та структура популяцій. |
1 |
15 |
Харатеристики популяцій.Механізми регуляції густоти (щільності)та чисельності популяцій.Функціональна роль популяцій в екосистемах. |
1 |
16 |
Властивості та характеристики екосистем. |
1 |
17 |
Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Проект 2. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем ( природних чи штучних ). |
1 |
18 |
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. |
1 |
19 |
Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. |
1 |
20 |
Агроценози,їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. |
1 |
21 |
Біосфера як глобальна екосистема,її структура та межі. |
1 |
22 |
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
1 |
23 |
Вчення В.І.Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
1 |
24 |
Контрольна робота з теми:”Екологія”. |
1 |
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природо користування-12годин. |
||
25 |
Сучасні екологічні проблеми у світі та Україні. |
1 |
26 |
Види забруднення,їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. |
1 |
27 |
Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. |
1 |
28 |
Антропічний вплив на гідросферу.Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних водних расурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. |
1 |
29 |
Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони грунтів. |
1 |
30 |
Антропічний вплив на біорізноманіття. |
1 |
31 |
Проблеми акліматизації та реакліматизації видів.Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери. |
1 |
32 |
Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди.Червона книга та чорні списки видів тварин.Зелена книга України. |
1 |
33 |
Концепція сталого розвитку та її значення.Природркористування в контексті сталого розвитку. |
1 |
34 |
Поняття про екологічне мислення.Необхіднність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. |
1 |
35 |
Практична робота.Оцінка екологічного стану свого регіону. |
1 |
36 |
Контрольна робота з теми ”Сталий розвиток та раціональне природокористування.” |
1 |
Тема 9.Застосування результатів біологічних досліджень у медицині,селекції та біотехнології-11годин. |
||
37 |
Завдання та досягнення сучасної селекції.Внесок вітчизняних учених-селекціонерів. |
1 |
38 |
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. |
1 |
39 |
Значення для планування селекційної роботи вчення В.І.Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
1 |
40 |
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. |
1 |
41 |
Генна інженерія людини: досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної медицини. |
1 |
42 |
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. |
1 |
43 |
Застосування досягнень молекулярної генетики,молекулярної біології та біохімії у біотехнології. |
1 |
44 |
Поняття про біологічну небезпеку,біологічний тероризм та біологічний захист.Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації. |
1 |
45 |
Проект3.” Клонування організмів,” “Нанотехнології в біології, “ “Трансгенні організми:за і проти”. |
1 |
46 |
Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства. |
1 |
47 |
Узагальнення знань з теми: “Застосування результатів біологічних досліджень у медицині,селекції та біотехнології “ |
1 |
Немає коментарів:
Дописати коментар